آسير الروح

منتديات آسير الروح


    أحدث صيحات الموضة لشتاء وخريف 2010..

    شاطر
    avatar
    دلع فلسطين
    مشرفة عامة على قسم مستشفى البنات
    مشرفة عامة على قسم مستشفى البنات

    عدد المساهمات : 29
    عــدد الـنــقـاط : 57
    تاريخ التسجيل : 29/01/2011
    العمر : 33
    الموقع : عسطح القمر

    أحدث صيحات الموضة لشتاء وخريف 2010..

    مُساهمة من طرف دلع فلسطين في الخميس فبراير 03, 2011 7:42 pm

    أحدث صيحات الموضة لشتاء وخريف 2010..
    موضة الثمانينيات رجعت تاني
    أكتر حاجة هنلاحظها في خطوط الموضة السنة دي إن موديلات فترة الثمانينيات رجعت تاني في أكثر من موديل زي: التونيكات اللي لها وسط أو البنطلونات الواسعة، والسالوبت، وموديل الشال والموديل ده بيناسب جميع الأعمار، وكمان عملي جداً وممكن أي بنت تلبسه وهي رايحة الجامعة أو الشغل








    وزي ما كلنا ملاحظين إن موضة البنطلون الضيق "الليجينج" مع البوت منتشرة جداً السنة دي حتى بالنسبة لملابس المحجبات، وممكن يتلبس عليه تونيكات أو جواكت طويلة.



    البساطة في أزياء السواريه
    بالنسبة لأزياء السواريهات فهي تتميز بالبساطة والرقة مع التطعيم ببعض الإكسسوارات والإستراس، ولو عندك سهرة أو مناسبة فإنتِ مش لازم تكوني متكلفة أوي، وممكن تكتفي بإنك تلبسي بلوزة سواريه على بنطلون جينز أو على جوب، وطبعاً بتختاري اللي يناسب طولك وشكل جسمك.




    الألوان الجريئة لشتاء 2010
    بالنسبة لموضة الألوان السنة دي فهنلاقي إن أكتر حاجة مميزة هي الجرأة في الألوان والتنوّع، ومن أكثر الألوان الموضة: الرمادي والموف والأزرق الزهري والأخضر.. طبعاً بالإضافة للون الأسود وهو ملك الألوان دايماً واللي بيناسب كل الأجسام.

    موضة الأحذية والشنط
    السنة دي موضة الأحذية رجعت تاني فيها "مقدمة الحذاء" بالشكل الدائري مش الطويل أو المدبب، وكمان هنلاقي موديلات من الأحذية اللي بيكون مقدمتها فيها نسبة ارتفاع عن الأرض ودي بتدي شياكة وأناقة.

    أما بالنسبة للأحذية اللي بتكون بأربطة على الرجل فدي موضتها مش بتروح وفيه بنات كتير بتحبها.. أما البوتات فهنلاقي إنها منتشرة بصورة كبيرة السنة دي وهنشوف موديلات كتير بتناسب فترة الصبح، وكمان فيه موديلات بتناسبك لو عندك سهرة أو مناسبة بالليل.

    ولازم يكون عندنا الجرأة إننا نلبس ألوان مختلفة من الأحذية والشنط وما نتقيدش بلون معين زي الأسود أو البني.
    والسنة دي هنلاقي إن اللون الرمادي موضة جداً، وممكن يتناسب مع أي لبس عندنا.

      الوقت/التاريخ الآن هو السبت أبريل 21, 2018 4:00 am